Wiadomości

Efektywna kampania

Data publikacji 08.11.2011

Zabrzańscy policjanci podsumowali prowadzoną w ubiegłym miesiącu kampanię społeczną realizowaną pod hasłem „Nie daj się okraść”. Działania realizowane przez mundurowych wspólnie z pracownikami KZK GOP miały na celu poprawę stanu bezpieczeństwa w środkach komunikacji miejskiej oraz uświadomienie podróżnym rzeczywistych przyczyn kradzieży mienia. Podsumowując kampanię policjanci są przekonani, że przyniosła ona oczekiwane rezultaty, czego najlepszym dowodem mogą być statystyki zdarzeń...

Zabrzańscy policjanci podsumowali prowadzoną w ubiegłym miesiącu kampanię społeczną realizowaną pod hasłem „Nie daj się okraść”. Działania realizowane przez mundurowych wspólnie z pracownikami KZK GOP miały na celu poprawę stanu bezpieczeństwa w środkach komunikacji miejskiej oraz uświadomienie podróżnym rzeczywistych przyczyn kradzieży mienia. Podsumowując kampanię policjanci są przekonani, że przyniosła ona oczekiwane rezultaty, czego najlepszym dowodem mogą być statystyki zdarzeń do których dochodzi w autobusach i tramwajach. Kampania była realizowana w październiku bieżącego roku. W środkach komunikacji miejskiej funkcjonariusze Wydziału Prewencji KMP Zabrze i Zespołu Wywiadowców Wydziału Prewencji KMP Zabrze wraz z kontrolerami KZK GOP zwracali uwagę pasażerom podróżującym środkami komunikacji miejskiej KZK GOP na zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z ich nieświadomego działania, które prowokują do działania potencjalnych „kieszonkowców”. W czasie trwania programu profilaktyczno – prewencyjnego „Nie daj się okraść” KZK GOP wynajęło 7 CITYLIGHT, w których zostały umieszczone plakaty informujące o prowadzonym wspólnie z KZK GOP programie. Informacje o kampanii znajdowały się na stronach internetowych zabrzańskiej policji oraz KZK GOP, a za ich pośrednictwem w lokalnych oraz regionalnych mediach. Działania w ramach akcji profilaktyczno – prewencyjnej „Nie daj się okraść” zostały przyjęte przez pasażerów komunikacji miejskiej bardzo pozytywnie i entuzjastycznie. Pasażerowie w rozmowie z funkcjonariuszami Policji wyrażali swoje zadowolenie z prowadzonych działań oświadczając, że widok umundurowanych policjantów w środkach komunikacji miejskiej powoduje wzrost poczucia bezpieczeństwa u podróżnych, a potencjalnych „kieszonkowców” odstrasza od ich działalności. Potwierdzeniem tych słów może być fakt, iż w okresie trwania kampanii „Nie daj się okraść” w dniach od 16 października 2011 roku do 31 października roku odnotowano tylko 1 kradzież kieszonkową. W analogicznym okresie roku 2010 w środkach transportu publicznego i przystankach PKM odnotowano 7 kradzieży kieszonkowych. Z uwagi na porę roku i okres zbliżających się świąt, gdzie aktywność „kieszonkowców” może wzrastać, podjęto decyzję, że na przełomie listopada i grudnia kampania częściowo zostanie powtórzona. Realizatorzy kampanii w głównej mierze mają na myśli wspólne patrole kontrolerów oraz policjantów.

Powrót na górę strony